dinsdag 9 december 2008

Gastoptreden Maureen Mens


Dinsdag 9 december, heeft Maureen Mens een gastcollege filmmarketing verzorgd binnen het vak De onderzoekspraktijk van film en grafische vormgeving. Ze heeft daarbij uitgebreid verteld over haar werkgever, het Filmmuseum; over filmdistributie van art films, met name door het Filmmuseum; over wat nu marketing eigenlijk wel en niet is; hoe je nadenkt over positionering; hoe een marketingcampagne voor een nieuwe film eruitziet; en ten slotte waar een goed persbericht uit is opgebouwd. Dit alles werd gekoppeld aan het persbericht wat de studenten schreven voor de film Jagdhunde, een Duitse, inmiddels veel bekroonde debuutfilm, die het Filmmuseum uitbrengt. Met zijn nadruk op stilte, eenzaamheid, miscommunicatie en stugheid, gekoppeld aan een winters Duits platteland, zou je een loodzwaar drama verwachten, maar de komische intermezzi en de romantiek van de jeugdige hoofdpersonen vormen een verfrissend tegenwicht.

Geen opmerkingen: